Σύρτης






Όλοι θυμόμαστε αυτό το ιδιόρρυθμο  τρένο με την κόκκινη μηχανή το όποιο πριν το 1987 είχε βυσσινί χρώμα και που πάντα έφτανε στον Αχλαδόκαμπο τις ώρες κοινής ησυχίας. Η μηχανή αυτή κουβαλούσε την σκευοφόρο η όποια απαρτιζόταν συνήθως  από 7 βυτία και βαγονάκι βοήθειας στο τέλος. Στην διαδρομή από Μύλους με προορισμό την Μεγαλόπολη και για περίπου 35 Χλμ που είναι η διαδρομή προς το φαράγγι της Ανδρίτσας το όποιο διασχίζει τον κάμπο μας και μέχρι επάνω στο Παρθένι η βοήθεια της μηχανής εφεδρείας ήταν απαραίτητη. Πολλές φορές λόγω της υπερφόρτωσης με τα βαγόνια που προαναφέραμε η μπορεί να είχε παραπάνω βαγόνια ίδρωνε και ξεΐδρωνε από την υπερπροσπάθεια επάνω στις ράγες. Αυτό το  πρόσφερε μηχανή εφεδρείας η όποια ξεκινούσε από την Τρίπολη και πήγαινε συνήθως ως στους Μύλους ώστε να προσφέρει την χείρα βοήθειας την όποια χρειαζόταν ο συρμός πετρελαίου.

Εδώ πρέπει να τονίσω ότι βρίσκουμε 3 διαφορετικά σενάρια για την διαδρομή Τρίπολη Μύλοι. : 

1. Αγναντεύαμε την μηχανή να κατηφορίζει μονή της τις πλαγιές και αμέσως αντιλαμβανόμασταν ότι λίγα  χιλιόμετρα πιο κάτω ήταν ο συρμός πετρελαίου που την περίμενε και πήγαινε και κολλούσε στο πίσω μέρος  του για να δώσει μεγαλύτερη βοήθεια – ώθηση για να καταφέρει να διασχίσει την ανάβαση προς Μεγαλόπολη. 



2 Κάποιες φορές δεν κατέβαινε μονή της η επιβατική αμαξοστοιχία αλλά με βοηθητική μηχανή συνδεδεμένη στην ουρά της, με την οποία αναχωρούσαν από Τρίπολη μαζί .. (η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν αυτή που έφτανε εκεί μεσημεράκι με τελικό προορισμό την Αθήνα το απόγευμα της ίδιας μέρας. no 429)
Ο τελικός προορισμός τους ήταν οι Μύλοι ή και κάποιες φόρες το Άργος. H βοηθητική μηχανή θα κολλούσε στο πίσω μέρος του συρμού πετρελαίου για να κάνει πλέον την αντίθετη πορεία και να καταλήξει πάλι στην Τρίπολη ή όσο χρειαζόταν την βοήθειά της.
Η επιβατική αμαξοστοιχία συνέχιζε το ταξίδι της για Αθήνα μετά την διαδικασία αποκοπής.







3. Ο συρμός πετρελαίου που κατευθυνόταν από Μεγαλόπολη με προορισμό την Αθήνα ήταν άδειος. Στο διάβα τού και περνώντας από Τρίπολη έπαιρνε μαζί του την βοηθητική μηχανή την οποία αποκολλούσε στους Μύλους ή το Άργος.
Ο τελικός προορισμός τους ήταν οι Μύλοι ή και κάποιες φόρες το Άργος. H βοηθητική μηχανή θα κολλούσε στο πίσω μέρος του συρμού πετρελαίου για να κάνει πλέον την αντίθετη πορεία και να καταλήξει πάλι στην Τρίπολη ή όσο χρειαζόταν την βοήθειά της.
Ο άδειος συρμός πετρελαίου συνέχιζε το ταξίδι του για Αθήνα μετά την διαδικασία αποκοπής.