Σύρτης



Ιούνιος 1994

 το κάθε βαγόνι έχει την δική του ιστορία... 

Δρομολόγιο 424 αμαξοστοιχία 6465



Photo -  Bάσιλης Χωρίατης  , Θωμάς Αγάτσας,  
Δημήτρης Τερτίπης, Bernd Kittendorf
Video στο φύλακιο απενάντι -  Bάσιλης Χωρίατης  
Video της διαδρόμης -  ΜΟΒΑ
Hχοι από ντιζελάμαξες και αμαξόστοιχιας - Κωνσταντίνος Γόγης
Ηλεκτρονική επεξεργασία VIDEO  Panos Retro
βιντεο στην Τριπολη Γιωργος Χαραλαμπιδης
βιντεο ζευγους στο Δεσυλλα Bάσιλης Χωρίατης


Στις 18 Απρίλιου 1994 η αμαξοστοιχία τριών βαγονιών GANZ MAVAG υπ. αριθμόν 6465 υπέστη κάποια βλάβη και ρυμουλκείτε από την αμαξοστοιχία υπ. αριθμόν 6461 με προορισμό Καλαμάτα Αθηνά.

Το ζεύγος GANZ MAVAG υπ. αριθμόν 6461+6465 στο παρακάτω βίντεο με προορισμό την Αθηνά ανηφορίζοντας για Χράνους, βλέπουμε έντονα την βλάβη στην πίσω αμαξοστοιχία υπ. αριθμόν 6465.

Παρόλο που έφτασε Αθηνά η βλάβη διορθώθηκε αλλά δεν ήταν η μοναδική βλάβη για τις επόμενες μέρες γιατί  εκτελούσε συχνά δρομολόγια  εκείνη την περίοδο.

 Είχε συχνά μηχανολογικά προβλήματα και παρουσίαζε πάντα μικροπροβλήματα στο μακρύ της 8ωρο ταξίδι Αθηνά Καλαμάτα η αντιστρόφως


Υστέρα από δυο μήνες στις 17/6/1994 δεν στάθηκε τυχερή, παρουσίασε κάποια βλάβη στα φρένα. 

 Το δρομολόγιο  Αθηνά – Καλαμάτα περνούσε από τον Αχλαδόκαμπο γύρω στις 13.30.


Εκείνη την ημέρα κάποιο πρόβλημα παρουσιάστηκε στα φρένα του τρένου κ ερχόταν ήδη με καθυστέρηση.. Κάπου στις 14.30 έγινε αναγκαστική στάση λόγω βλάβης ..( εντωμεταξύ
14.15 αναχωρούσε το σχολικό λεωφορείο από Τρίπολη για Αχλαδόκαμπο).
 Απέναντι από το χωριό στο φυλάκιο μετά τις γέφυρες ,ο οδηγός για ασφάλεια κατέβασε όλους τους επιβάτες .Πάνω σε κάποια επισκευή το τρένο τους έφυγε ,με πορεία πίσω προς τον Αχλαδόκαμπο διανύοντας μια απόσταση τριών κ κάτι χιλιομέτρων ανεξέλεγκτο κ χωρίς οδηγό. Κάποια στιγμή μετά τη γέφυρα του Αχλαδοκάμπου οι εργάτες της γραμμής ,ο ντριζινιέρης κ οι εργαζόμενοι του σταθμού έχασαν από τα ματιά τους το τρένο το οποίο είχε αναπτύξει ταχύτητα 135 χιλιομέτρων και το μεγαλύτερο ρέκορ ταχύτητας στο δίκτυο της Πελοποννήσου
Ο κλειδούχος του σταθμού ήταν έτοιμος να γυρίσει τα κλειδιά στο σταθμό ώστε να εκτροχιαστεί το τρένο κ να αποφευχθούν μεγαλύτερες ζημιές. Το τρένο δεν έφτασε ως εκεί αφού εκτροχιάστηκε στην περιοχή Ψωρομάντρια – Φυλάκιο.
Το σχολικό λεωφορείο με διαφορά λιγότερη των 2 λεπτών βρισκόταν λίγα μετρά πίσω από το ατύχημα που μόλις είχε συμβεί. Βλέπαμε από το παράθυρο του λεωφορείου ένα σύννεφο σκόνης χωρίς να ξέρουμε τι έχει γίνει ...ήταν το σημείο της σύγκρουσης που εκτροχιάστηκε .Έτσι μόλις φτάσαμε εκεί με το λεωφορείο  κατεβήκαμε όλα τα παιδιά να δούμε το εκτροχιασμένο τρένο κ καθαρίσαμε το δρόμο από τα συντρίμμια του ατυχήματος ώστε να μπορέσει να συνεχίσει το λεωφορείο τη διαδρομή του. Φυσικά το γεγονός ήταν τόσο σοκαριστικό για πολλά παιδιά που για αρκετό καιρό φοβούνταν την ιδέα ενός ταξιδιού με τρένο.


Mε εκτίμηση οι μαθητές του χωριού σχολικό έτος 1993 - 94 







Photo - ηλεκτρονική επεξεργασία Panos Retro