Σύρτης

Εγκαινια Γεφυρας Αχλαδοκαμπου























16 Φεβρουαρίου 1974
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Αλέξανδρος Τζαβέλλας εγκαινιάζει τη νέα σιδηροδρομική γέφυρα του Αχλαδοκάμπου επί της σιδηροδρομικής γραμμής Μύλων - Αργολίδος - Καλαμών.


Πηγή: ΕΘΝΙΚΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ


Έρευνα : Κυριάκος Γκλεζάκος  







Eπεξεργασία video & extras video Panos Retro







ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΑΧΛΑΔΟΚΑΜΠΟΥ
(Χ.Θ. 90+144) ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΥΛΩΝ ΚΑΛΑΜΩΝ
1. Ημερομηνία αναθέσεως μελέτης: Ιούνιος 1970
2. Ημερομηνία περαιώσεως μελέτης: Μάϊος 1972
3. Προϋπολογισμός έργου: 64.563,36 ευρώ
4. Μελέτη - Επίβλεψις: ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΠΑΓΩΝΗ - ΧΡΟΝΕΑ - ΚΙΝΑΤΟΥ Ε.Ε. - ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
5. Ανάδοχος: ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.
6. Ολικό μήκος γεφύρας: 279,00 μ.
7. Αριθμός ανοιγμάτων: 11
8. Αριθμός υποστυλωμάτων 12
9. Μέγιστον ύψος γεφύρας: 66,00 μ. (από το πέδιλον του υποστυλώματος)
10. Πλάτος καταστρώματος: 6,00 μ.
11. Πλάτος ερματισμού: 3,70 μ.
12. Χρησιμοποιηθέντα υλικά:
BETON 225 ---------- 1.400 κ.μ.
ΒΕΤΟΝ 300 ---------- 1.850 κ.μ.
ΒΕΤΟΝ 450 ---------- 775 κ.μ.
Χάλυψ St III ---------- 260 t
Χάλυψ 150/170 ------ 35 t

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο για την εποχή του αφού ήταν η πρώτη προεντεταμένη σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα και από τις πρώτες στην Ευρώπη. Δημοσίευση της γέφυρας αυτής έχει γίνει στο 7ο Παγκόσμιο Συνέδριο Οπλισμένου Σκυροδέματος στη Νέα Υόρκη στις 26 Μαίου – 1 Ιουνίου 1974. Η γέφυρα γεφυρώνει την κοιλάδα του Αχλαδοκάμπου 70,00 m βάθους στο νομό Αργολίδος και έχει συνολικό μήκος 279,50 m και αποτελείται από 10 ανοίγματα των 26,50 m και ένα άνοιγμα 14,50 m. Η διατομή των δοκών της γέφυρας είναι μορφής διπλού Τ συνολικού ύψους 2.45 m . Οι δοκοί εδράζονται στα μεσόβαθρα μέσω εφεδράνων κύλισης που επιτρέπουν οριζόντια μετακίνηση στη διεύθυνση του άξονα της γέφυρας. Τα μεσόβαθρα είναι μορφής λεπτότοιχου κιβωτίου πάχους 0.30 m και διαστάσεων 3.00 m x 2.80 m και κατεσκευάσθησαν με ολισθαίνοντα ξυλότυπο. Το ύψος του ψηλότερου βάθρου είναι περίπου 60,00 m και η επίλυσή τους έγινε με μη γραμμική ανάλυση δευτέρας τάξεως. Η ανωδομή της γέφυρας κατασκευάστηκε με προωθούμενο μεταλλικό φορείο. Η μελέτη έγινε για λογαριασμό της εργοληπτικής εταιρίας δημοσίων έργων ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. καθώς και η επίβλεψη του έργου λόγω της δυσκολίας που παρουσίαζε.


Τίτλος

Εγκαίνια σιδηροδρομικής γέφυρας στον Αχλαδόκαμπο Αργολίδας από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Αλέξανδρο Τζαβέλλα

Είδος

Ταινία Επικαίρων

Περίοδος γεγονότων

16/02/1974 - 16/02/1974

Περίληψη

Παρουσία τοπικών παραγόντων και επισήμων, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Αλέξανδρος Τζαβέλλας εγκαινιάζει στον Αχλαδόκαμπο Αργολίδας σιδηροδρομική γέφυρα που εξυπηρετεί τη διαδρομή Μύλοι Αργολίδας-Καλαμάτα.

Περιγραφή

Φωτογραφία της κατεδαφισμένης (από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής, τον Σεπτέμβριο του 1944) σιδηροδρομικής γέφυρας του Αχλαδόκαμπου Αργολίδας, που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μύλοι Αργολίδας-Καλαμάτα. Άποψη της νέας γέφυρας, της οποίας πραγματοποιούνται τα εγκαίνια. Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Αλέξανδρος Τζαβέλλας, πλαισιωμένος από άλλους επισήμους και τοπικούς παράγοντες, εγκαινιάζει τη γέφυρα. Τρένο διέρχεται της γέφυρας ενώ οι παριστάμενοι επίσημοι παρακολουθούν. Άποψη της γέφυρας.

Θεματικές κατηγορίες

Συγκοινωνία - Μεταφορές | Ανάπτυξη - Δημόσια έργα | Εκδήλωση - Τελετή | Πολιτική

Λέξεις κλειδιά

Εγκαίνια | Δραστηριότητα Κυβέρνησης (Δικτατορία των Συνταγματαρχών) | Σιδηρόδρομος

Τοποθεσίες

Ελλάδα Αχλαδόκαμπος Σιδηροδρομική γέφυρα Αχλαδόκαμπου

Γλώσσες

Ελληνική

Συντελεστές & Ρόλοι

ΕΡΑ-ΤΕΧΝΟΦΙΛΜ: Τεχνική επεξεργασία

Χώρα παραγωγής

Ελλάδα

Τοποθεσία παραγωγής

Αθήνα

Βιβλιογραφία

Ελεύθερος Κόσμος, 15/2/1974, σ. 9, 18/2/1974, σ. 20, 19/2/1974, σ. 10

Βιβλίο Θεμάτων Ελληνικών Επικαίρων 08/74


Έρευνα : Κυριάκος Γκλεζάκος  












Categories: