Σύρτης






Ποδηλατο VS Σιδηροδρομος


Την περιοδο μετα τον Β. Παγκοσμιο πολεμο το κλασσικο ποδηλατο στην χωρα μας ηταν προσωπικο και επαγγελματικο μεσον τουχαλιστον για τις περιοχες με χωρις μεγαλες ανωφερειες ή κατωφερειες.

Αρκετοι τα αγορασαν για τις ιδιωτικες τους επιχειρησεις κυριως εμπορικες εταιριες & για διανομες δεματων.. και για εξηπηρετηση για λογαρισμο καθε διεκπεραίωση της εταιριας τους

Το κλασσικο ποδηλατο μπορουσαμε να το βρουμε σε  διαφορους δημοσιους φορεις οπως :
Oλυμπιακη Αεροπορια, Ταχυδρομειον, Αστυνομια, Στρατος, Αργοφυλακας, Πυροσβεστικη και στον Σιδηροδρομο.. 

Το ιδιαιτερο και κεντρικο ενδιαφερον που ειχαν τα ποδηλατα απο τις δημοσιες υπηρεσιες, ηταν μεταποιημενα εικαστικα και πρακτικα στα θελω του καθε δημοσιου φορεα.. πχ. πολυ παλια το πυροσβεστικο ποδηλατο ειχε επανω προσαρμοσμενη βαση ωστε να τοποθετειτε η μανικα. - 
με εξερεση στον σιδηροδρομο οτι ειχαν καποια ποδηλατα στην υπηρεσια αλλα δεν τα ειχαν μεταποιησει στα χρωματα της υπηρεσιας τους.. 

Ας επικεντρωθουμε στο Σιδηροδρομικο ποδηλατο .. .

Το Σιδηροδρομικο ποδηλατο εξυπηρετουσε τους μεγαλους σταθμους εκτος απο καποια εξωτερικη εργασια εκτος του σταθμου, εξηπηρετουσε  οταν εκαναν αφιξη δυο οι και περισσοτερες αμαξοστοιχιες που ηταν το ιδανικο μεσω για τον κλειδουχο να μεταφερθει απο την μια ακρη του σταθμου στην αλλη που βρισκονταν τα κετρικα κλειδια ωστε να πραγματοποιηθει η διασταυρωση 
ή η υπερβαση , (Eιναι η διαδικασια αλλαγης σειρας διαδοχης μεταξυ δυο ομορροπων συρμων: ενας ταχυς συρμος υπερβαινει εντος του σταθμου ή επι διπλης γραμμης εαν είναι πιο αργο.)Σε αυτην την περιπτωση της υπερβασης ηταν ιδανικο ενα ποδηλατο να μην υπαρξει καθυστερηση στην αλλαγη του κλειδιου

Στο σιδηροδρομικα στεκια τα ποδηλατα δεν τα ειχαν μεταποιησει η μετατρεψει οπως σε αλλες δημοσιες υπηρεσιες ΕΤΣΙ λοιπον και εμεις με το μερακι μας,  την φαντασια μας,μαζι  με τον μαστορα Φάνη και γνωστης της επισκευης και συντηρησης στα κλασσικα ποδηλατα, και εγω  βαζοντας την τεχνη, την μακετα, μεσα απο γνωσεις που εχω, στην γραφιστικη - διακοσμηση και στα τα χρωματα του σιδηροδρομου.. προσαρμοσαμε ενα ποδηλατο στα χρωματα του ελληνικου σιδηροδρομου της Πελοποννησου που ειναι βασισμενα στην γαλλικη βιομηχανια του 19 αιωνα και στα χρωματα των ατμομηχανων που κυκλοφορουσαν αρκετες δεκαετιες πριν στην Πελοπονησσο..

Το ποδηλατο ολοκληρωθηκε πηγε στα αναλογα μερη να γινει η καταλληλη φωτογραφιση,  στο Σιδηροδρομικο σταθμο στο Ναυπλιο ( στον προπολεμικο), Μυλους , Αχλαδοκαμπου και Παρθενιου,Υστερα ταξιδεψαμε στα σοκακια του Αργους, της Τριπολης,και εχει λαβει μερος σε αρκετες εκδηλωσεις της Ομαδας κλασσικου ποδηλατου Αργους.. οπου ακομη και σημερα ειναι καθε στιγμη ευκαιρο για καθε βολτα στην πολη ... με μια σιδηροδρομικη πινελια.. που δεν μενει απαρατηρητο στο περασμα του.. 















Categories: